Sunday, July 5, 2009

CINTA datang lagi..qimmie!

aku memang hepi sangt!! Buat kali keduanya aku dah jumper skandal aku! Haa,, saper lagi kalau bukan budak ensem yang memanggilku chomel! Qimmie! Aha! Best wei..lepak ngan qimmie kat kl sampai 2 hari..

Uh,,2 hari?? (macam2 boleh jadi time 2 hari tu kan) ahaha,, jangan piker bukan2! Walaupon ader yg bukan2 telah berlaku! Aper aek?? Ahaha,, rahsia!(kan dear??) hehe,, ala,,, biase2 jer..ntah la,,aku pun x pernh terpkir melangkah jauh sangt sampai x balik umah kat shah alam,, (wah!! Aku dah semakin brani) erm,, maybe keghairahan nk jumper owang tersayang! Qimmie pon samer,, dier memang beriyer sangt nk jumper aku time tue.. aku pon x tawu laa pasal aper.. (ryndu ker dear.. ) ahaha,, maybe! Memang rindu! Since first time dating ari tu.. aku memang dah gila bayang ngan dak ensem nie! Ahahah..

Kiter owang lepak kat klcc! Tu laa.. perjumpaan kedua! Memang loving time tue,, nk tgk wayng kt klcc tpi ramai betol! So x jadik laaa nk tgk wayang.. (maybe weekend kot? Tu yg ramai sangt) ermm,, mase kat klcc tu aku ley trnampak wan! Mapossssss!! Dier tu my besties aku.. hbis! Dah laa nmpak aku ngan qimmie.. taku t gossip liar terkuar jer nanti! Hehe..

Tpi,time jumper wan tue,aku just mcam biaser jer. Aku salam dier! N peluk dier.. maybe dah lamer x jumper dier.. dulu kenal dier pon dari ms.. ( nyah,, aku tgk kaw time tu makin vogue!) ahahah..

Pasal qimmie,, ble x jadik tgk wayang kat klcc kiterowang lepak laa kat mid! Time kat kl central tu ramai owang nk naik tren tue.. tpi kiterowang x dapat sebab ramai sgt! Tpi..time tunggu next tren tu,, memang sweet sangt! ( ijie still ingt dear..ble kiter 2 dok bersandar tue.. sweet sngt!) sampai kat mid! Wahh,,, 2 nd time aku jejak kaki kat mid! Sampai jer, kiterowang lepak2 n g booking ticket. Tapi masih ramai! Hampeh jer… so terpakse laa g beli jugak.. dah dear akuh nie nk sgt tgk citer transformer tue. So layankan jer… beratur laa punyer panjang! Kiter owang booking ticket n dapat sit yg agak sundal la..x best! Tpi best sebab dlm tu ader owang x duduk diam! (betol kan dear??) ahaha,, luper plak.. tgk wayang kat mid tu memang dah malam sangt! So hbis pon da dekat pukul 12! alamakkkk! Nk balik mcam maner! Shah alam tu jauh giler! Qimmie plak dok kat batu caves! So terpakse laa amik teksi. Qimmie plak ajak aku tito umah dier! Wahhhhhh so sweet dear! Aha! Tambang teksi nk balik umah qimmie mahal laa jugak. Rm45,, tpi qimmie yg bayar,, coz time tue aku x dah der duit.. (ermmm,,thanks dear!)

Kat umah qimmie! Aku dah luper namer tmpat tue,, tpi fmily qimmie memang sporting gile.. mak qimmie pon baik sangt. Lembut jer. Dowang layan aku mcam keluarga sendiri… ( mcam yg dear cakap kat ijie ari tu,, anggap mcam mak mertua) ahaha,, kelakar sangt! Kakak qimmie pon,, memang klakar,, dier tawu laa pasal aku ngan qimmie nie.. segan jugak time tue. Malam tu dalam pukul 1 laa kiter owang masuk tito. (uppss,, cite di bilik berakhir sampai sinie) ahaha…(hnyer kiter jer yg tawu kan dear)…. So sweet!!!

Esok pagi! Bangun memang lambt giler.. (maybe sebab….hehehe) aku rase bukan thap pagi laa kot.. dah tgah hari kot.. kat kul 12 laaa.. ye laa,,bangun2 jer mak qimmie dah ajak makan.. lunch! Tapi sebelom tu,, qimmie suruh aku mandie,, aku pon mandi jer..time aku dlm toilet tue,, qimmie dtg n bagi aku berus gigi! Wahh,,, heheh..bile dah siap tue,, aku just lepak dalm bilik dier. Ok jep! Time tu plak laa si aidil call aku n marah2 sebab aku duk umah qimmie,,dier bising sangt! Motif????? Ble qimmie dah siap mandi tu,,aku still on call. Dier pon mcam x suker ngan perangai si aidil tue,, aku plak pakai speaker time tue,, so kiterowang dengar jer laa bebelan aidil! Dah tue,, hbis! Dlm bilik tue aku sempat tyer kat qimmie pasal berus gigi tue. Saper punyer aek?? Dier just slmber cakap.. * berus gigi tue mus punyer laa sayang..* tersentap jap aku time tue! Bukan pasal geli ker aper ker.. cume terkejut jer.. ehehe,, (korang boleh piker laaa) tpi,,mcam sweet sangt kan..! bekas aku,,,bekas qimmie balik.. wahhh!! bekas qimmie bekas aku jugak,,,ahaha

Dalam pukul 2 tu kiterowang gerak.. qimmie plak nk teman.. dier nk hantar aku sampai kl central! Er,,, so sweet! Sayang giler aku time tu kat dier,, heheh.. sebelom balik tu,aku ader laa sempt salam mak dier.. memang baik sngt mak qimmie tue.. kakak dier x der time tue.. maybe dah g kejer kot.. aper yg aku ingt, mak qimmie ader pesan kat aku,, nanti puase or raya datang laa umah,,, (insyaAllah… )

Sebelom balik,,ader laa lepak jap kat ts. Teman syang akuh nie cari baju dier.. ermm katernyer nk wat presentation.. wah,, student maskom kat uitm laa katerkan,, aku pon teman jer… naik bus,,, naik monorel.. memang sweet sangt.. mcam couple.. (tapi xkan couple) hehe.. kat ts tu,lepas shopping, lepak laa jap kat food court.. masing2 citer pasal kenangan lama.. pasal ex! Pasal family.. dari situ aku dah mule mengenali qimmie.. aku dah mule kenal n paham pasal dier.. (seyes dear,, mase u citer pasal naim tu ijie memang jeles..) luperkan*!!!

Sampai laa mase nyer nk balik.. sedih sangt! Kiterowang gerak ke kl sentral.. mcam kejap jer rase nyer. Qimmie plak malam nyer dah nk balik campus kat Melaka.. so susah laa jugak nk jumper.. )+ (ijie sdih dear) tpi aku think positif jer time tue.. mcam yg qimmie cakap..*setiap pertemuan ader perpisahan,,tapi x bereti ni last time perjumpaan kiter sayng* wah,,,terharu sangt time dier cakap mcam tue.. then lepas beli tiket tue..aku sempat laa salam dier.. nk lebih2 x ley kot,,, *public area ijie* ahahaha (teringat plak dier cakap mcam tue.. heheh tapi,,sebelom aku gerak tue,,dier sempat pesan ngan akuh… *syang,,ingat janji kiter malam tadi* yup! Aku memang akan ingt sangt time malam tue………..ahh!!.


Aha! Then,, aku pon melangkah lemah longlai masa nak melepasi kaunter tu.. (skema plak ayat time nie) hehe,, qimmie time aku toleh tu dah x der.. maybe dier nk cepat sebab nk preparing balik Melaka… aku pasrah! Tapi! Apa yang aku boleh cakap ,, selama 2 hari tu.. aku hepy giler laa!!

Thanks dear! Thanks for everything!!

Thanks jugak kat mak qimmie… (masakan mak qimmie memang sedap sangt! ) ahaha,, ingt plak qimmie ader cakap,, nanti buka pose kat umah dier,dier ader suruh aku masak bubur lambuk kegemaran dier.. wah! Kebetolan plak,,mak mus memang minat masak! Aku plak memang student kulinari,, wah! Kebetolan!! insyaAllah,,, bubur lambuk!!

(dear…hope ingat laa janji2 kiter malam tue…even sekarang kiter dah jauh..tpi tu sume x penting kan?? Ingat dear,,, ijie akan pegang sume janji2 dear kat ijie..jgan noty2 sayang!)


*teringat plak mase dalam bilik qimmie mainkan lagu fav aku,, *kasih yang x dianggap tu... sedih laa plak time tue!! arghh,, seyes aku tersentuh!!*


ingt,, kiter xkan putus sebab owang lain! (even x couple) aha!

love u dear!!!


*****************************PEDULI APER OWANG NK CAKAP PASAL AKU! NI LUAHAN HATI AKU. KALAU TAK SUKA BERAMBUS DARI BLOG AKU!! FULLSTOP*******************