Monday, July 13, 2009

segalanya indah!!

segalanya indah!

Tu jer ungkapan yg aku ley cakp! Hakikatnyer x der aper lagi yg boleh aku ungkapkan…

memang betol chenta itu buta. Dan apa yang aku tahu..

aku telah buta kerana chenta!

Sayang! Ahh,,, im fall in love! Seyes! Aku dah jatuh chenta! Ahaha,, ngan saper?? Ngan dear* aku laa,, saper lagi kalau bukan qimmie!! Budak ensem yg memanggilku chomel..

(b,,,jangan kembang ae..sayang baru puji sket jer nie) hehe,,

sangt sweet!

Ye laa,, maner x nyer,, aku ingt qimmie just ajak2 ayam jer,, ruper nyer betol,

dier ajak lepak tgk wayang weekend arittue,,

ye la,, maner x nye,,aku agak sentap laa biler qimmie cakap nk ajak lepak ngan kekasih die

Maner x hangin aku time tue! Ingt aper jer..Ruper nyer aku dah salah!

Memang betol.. time kiterowang dating tue,, qimmie bawak kekasih dier skali,, Tgk wayang kat klcc..

Saper kekasih dier tue??

Ermm sentap!

B aku tuh ley bawak mak,,mimi (adek dier r.. ) n kakak chantek dier..Heheh,,sentap kan!

Bayangkan la,, aku ley skali berjalan ngan family dier,.tgk wayang skali,,dah tu x kuar duit plak tue,,

adoi! segan laa wei! Pernh ker dibuat orang mcam tue?? Lau normal kes tu x per laa,, ni?? Aha! sangt sentap! Tapi,,nk cakap aku ni poyo sangt x la. sebab aku dah kenal ngan parents dier..

lagi2 ngan akak chantek dier tu.. (akak,, ijie tawu,,makin tembam laa pipi tue karang!) memang sweet sangt! Kiter owang sumer tgk citer transformer..

untuk kali keduanyer aku tgk lagi citer tue! X per,, memang best citer nyer.. (walaupon aku bukan laa fanatic citer tu) tpi,, aku layan jer,,coz family qimmie blom tgk citer tue!

Lepas tgk movie,, g makan! Ermm,,time makan tue,, ader satu citer yg memang lawak giler!

Maser tue aku ngan qimmie jer dok kat food court,, yg lain sumer g toilet time tue.. tapi,, maser tue..sebelah meja kiterowang tue ader couple plu jugak! Aha! Sentap aku kat situ,, aku perasan,,couple tu asyik tgk aku ngan qimmie jer,, ahaha!

Apa lagi,,kiterowang pon muler laa kekwat giler!

Wat mcam loving couple giler2! Hehe,, benggang jer time tue dorang gak nyer..yg sweet nyer meja kiterowang betol2 kat tepi tingkap tue! So mengadap laa kat kl time tu! Dorang jeles laa ..

(b,, love u dear!)

lalalalaal,,lepas makan,, mak qimmie ajak balik,,maybe dah penat sangt kot!

Mase tu dah nk pukul 6 lebih kot.. (agaknyer la,, aku pon dah luper) aku pon memang nk balik awal takut x der transport nk balik ke shah alam nanti.. ermm tpi mak qimmie ajak tito umah dier..!

ahaha sentap!! Aku x tawu nk cakap aper.. teros aku cuit kaki qimmie time tue,, then dier mencelah n ajak aku lepak umah dier jugak,, aku just diam jer!

Segan wei! Qimmie plak,,memang dari awal lagi dah ajak aku lepak umah dier.. tpi aku x nk laa,, malu!

Dah laa ari tu baru tito umah dier,, tapi,,sayang punyer pasal aku ikutkan! Lagi pon weekend.

Smpi umah!

Aku tros masuk toilet,,(thanks b teman kat tepi pintu tue) sakit perot sangt laa.. maybe sebab masok angin kot time tue.. memang memulas giler perot laa.. tpi ok jer.. mak qimmie ader kasi ubat kat aku.

. mungkin lamer sangt menahan sakit kot! Hehe.. then ,,qimmie ader sapukan ubat tue kat aku.. (b,,thanks tau urutkan..) hehe! So sweet,, tpi,,sebelom tito tue,, qimmie plak ley sakit perot! Klakar kan.. aku ingt aku jer, ,ruper nyer,, haha! So,,aku jadi lahh peneman dier kat tepi pintu,, aghaha! Klakar! Lepas tue,, rest,,n aku sapukan ubat gak kat dier,, wahh!

Then malam tu,,kiterowang sumer over night!

Tgk laa citer harry porter kat astro,, abis jer tros masuk tito.. mase dalam bilik tue,, aku teman qimmie on9,, then,layan lagi citer transformer1 kat laptop dier.. ermm,, best! Pas tu tros tito.. muahh!

( b,,,jahat! Maser ijie tito sempat lak capture pic kan! Ingt ijie x tawu ae,, ijie dah delete! Muker mcam cibai laa time tue! B jahaat!)

Wake up! Wake up! Bangon,, aha! Alarm kat enst qimmie dah bunyi.. aku terbangun. Then aku… qimmie pon bangun..(b.. muahhh!! ) tapi maybe terlalu ngantok sangt! So sambung tito,, then dalam pukul 10 baru bangun… mandi!

Aku masih menggunakan berus gigi yang sama! Sebelom nak mandi qimmie ader cakap aku,, dier cume cakap berus gigi biru.. aha! Aku paham,, then senyum jer..(b,,dalam toilet tu,, ijie asyik tgk jer berus gigi tue.. mcam sweet sangt.

(Seyes,,,ijie x pernh share ngan owang lain selain b!) lepas dah siap mandi,, kiter owang sume makan!

Amik breakfast! Makan laa nasi lemak.. sambil2 tgk tv! Ermmm,, dah mcam 1 keluarga kan ,,

mak qimmie pon ader,,tpi akak x der,,dier bangun agak lewat! Setel sumer tu kiteowang g pasar…

x silap aku pasar selayang kot!

Sampai kat pasar! Ermm qimmie yg drive.. aku dok depan,, mak ngan adik dier kat blakang..

time kat pasar,, mak qimmie ader citer laa pasal tempat2 area batu caves nie,, aku diam jer.,. memang unik! Kat pasar plak time tu memang laa tersangt unik

(b,, ijie ingt lagi mase kiter main2 mater tue! Wakakak,)

qimmie pon,, ader citer kat aku pasl pasar tue.. ermm memang laa sangt best! Ermm apa yang aku boleh cakap laa memang sangt unik! Sebab pasar tue memang nmpak mcam klasik sangt!

Suasana persekitaran tmpat tu mcam kiter ader kat zaman 80 an,, or maybe 70 an,,

memang lamer gile..

tambah plak tue ader perniaga cina tu mainkan lagu mcam zaman2 opera! Memang lain laa,, susah nk jumper tempat mcam tu sekarang nie kat town,,

lgi2 tengah kl ngan jb! Lepas tue,, singgap jap plak kat satu kedai nie,,

time nie qimmie nak beli suar pendek! Dier kater suar pendek dier kener curi kot! Hahaha,, kesian b,,

tpi,, yg romantic nyer,, mak qimmie ader cakap kat aku,, nk ker suar pendek mcam qimmie,, aku senyum,,mesti lahh jawapan yang aku akan cakap xnk!! Kan?? Tpi,,mak qimmie cakap pilih jer,, ermm tpi! Aku x sempat pilih!

Sebab qimmie dah amik suar yang samer gak mcam dier! So,,beli laa suar yang samer.. kaler yang same! Sejibik!

Sampi mak cik kedai tu tanyer soalan nape beli warna yang sam,,tpi aku tros cakap.. *kami kawang sejati,,tu yang sume nk same* (b,, kiter kawan ker>??? Ahaha) then,,mak qimmie tros bayar,, ( thanks a lot sangt kat mak qimmie) mase nk bayar tu,,mak cik kedai tu ader tanyer lagi,, hei,, pelik aku! Dier tawu ker! Dier ley tanyer..

* anak ker??*

Mak qimmie just cakap.. yang aku ngan qimmie ni anak .. balik cuti ,, ! ahahah qimmie plak time tu senyum jerk kat aku!

(b,, ijie segan taw b pandang mcam tue…)

Balik!

Sampai kat umah,, penat laa jugak! Aku tros mandie,, lepak kat bilik qimmie,, qimmie pon ader,,

(b…best sangt mase kiter sesamer on9 tue,, pecah rahsie! Posword ijie b tawu kan,, aha!)

Ble dah petang tue,, aku ader cakap nk balik shah alam.. qimmie cakap balik saing dier nanti.. ermm aku ikutkan jer.. memang laa best! Ahah,, luper plak! Petang tue,, aku ngan qimmie ader lawan main badminton! Best b!!

(b,,jahat taw,, main tipu,,tu yg b menang kan??)

maser nie memang laa sangt hepy! Dapat aku buang sumer tekanan..

qimmie plak ader cakap memang seronok petang tue.. memang best la,,

teringt plak maser kiter sesame amik bola tue kat atas bumbung!

Wah,,,,,,!

Memang aku xkan luperkan..x pernh pon dalam sejarah! Ah! Memang x pernh langsung laa..

(b,, maner x nyer ijie tersentuh,, kiter dah mcam 1 keluarga time tue,, mcam betol2 jer.. tapi..)

biler dah penat tue,,aku teman qimmie g betolkan keter.. memang mcam jantan giler petang tue. Sempat aku sindir kat qimmie.. *b,,naper amik maskom,,x amik automotif* hahha qimmie pandang tajam kat aku! Takot dier marah,, last,, dier senyum n cakap

* b mint maskom laaa sayang! Kn b nk jadi mcam aznil..* aha!

Malm!

Dah nk balik,,qimmie pon nk gerak ke pudu,, sedih sangt time tue,,

aku tawu lepas ni susah sangt nk jumper qimmie lagi,, mase kat bilik tue aku sangt sedih,, (b,, apa yg b cakap tu memang wat ijie sedih,, mungkin dah banyak yg kiter lalui bersama.. tu yg wat ijie tersentoh!..)

aku x pernh nangis sebab lelaki,, tpi maser dalam bilik tue memang aku x tahan sangt! Qimmie plak asyik peluk aku jer,, memang laa! Dier bisik kat aku.. (ermm biarlah rahsie,,,) time tue,,aku memang sebak sangat,,

sumpah!

Aku x pernh rase mcam tue ngan owang lain.. tpi ngan qimmie?? Aku x tawu laa kenaper.. memang sedih!

X dapt aku tahan perasaan aku time tue,, qimmie pon samer,, aku nmpak mater dier berlinang jer,,

tpi aku tawu,ap yg dier rase gak! Then,, kiterowang tersentap ble akak qimmie dah ajak gerak.. aku tgk qimmie diam jer dalam keter! X tawu laa ap yg dier rase.. maybe.. erm ntah la! Mak qimmie plk risau sangt pasal aku.. sampai kt pudu! Aku tgk qimmie..dier badmood sangt ble dapat bus dah habis!

Salah aku ker?

Ermmm.. memang rasa bersalah sangt.. aku x tawu laa kenaper malam tue dier ley berubah prangai..

aku takot dier memang marah kat aku..tpi sebab apa??

Mungkin aku dah banyak sushkan dier kot..

(b.. sory sangt lau pasal ijie b tertinggal bus)

Then,,aku diam jer.. rupernyer qimmie ok jer.. dier cume x ley trime tertinggal bus..

lagi pon qimmie ader kelas esoknyer.. mase aku diam jer..

qimmie ader pujuk aku!

Ermm best sangt.. aku senyum jer time tue..

(b,,thanks donut tue..)

lepas tue,, aka teros hantar aku kat kl sentral! Ingt aku yg akan hantar qimmie,,

tpi qimmie yg anta aku balik.. sedih laa..

Maser kat kl sentral tue..

qimmie,,mak ngan mimi teman sampai kat bawah,,lagi laa wat aku terharu! Sebak sangt time tue.. tpi aku pendam jer.. aku xnk tunjuk rase sedih tu..tpi qimmie nmpak jugak..

dier suruh aku jangan nangis.. aku diam jer.. hakikat nyer??

Er,,, kat kl sentral sebelum aku turun amik tiket..

qimmie ajak beli air kat food court.. time nie memang sweet sangt..

*syang..nk air aper?? B blanjer* e

rmm aku pilh air botol…..air 7up laa.. samer kaler ngan baju dier.. emmm manis! Hehe.

Romantic sangt! Tpi aku x minum pon air tue,,qimmie bukakkan n dier minum dulu..dier pegang jer botol air tue..

aku senyum jer tgk gelagat dier….

Owh,, mak qimmie plak ader kat bawah.. tunggu kiterowang.. then lepas beli tiket..

aku pon salam ngan qimmie.. salam ngan mak n adik dier..sangt sedih!

Tpi aku pendam jer.. mase aku salam mak qimmie.. mak dier ader hulur kat aku duit.. erkk,,aku susah sangt nk amik time tue! Memang x nk pon!

Tpi mak qimmie suruh amik jugak! Maybe risau sangt laa aku balik x der transport..qimmie just senyum jer tgk gewlagat aku time tue..

hehe.. then aku pun trun laa kat platform 5.. sempat aku toleh belakang..

(b,, sumpah,,time nie ijie mcam nk nangis!!)

tpi dalam 2 minit lepas tu,, aku nmpak qimmie turun tangge.. motif? Aku plak ngah tunggu tren mase tue.. ruper nyer air botol yg dier beli untuk aku tu dier luper nk bagi balik..

sanggup tue!

Lagi laa aku sedih! Kat bawah tepi tangge tue dier bisik kat aku..

aku still ingt apa yg dier pesan,, then aku dah x dapat tahan air mate bile aku tgk mate qimmie berlinang!

Tpi.. qimmie mengelak! Aku tawu! Dier wat alasan ader habuk!

(b tipu ijie kan…..)

then,,aku diam jer..aku salam dier.. aku ciom tangan dier..

tros dier balik,,aku x peduli langsung owang kat situ time tue.. then tros aku tahan jer air mata nie.. tren sampai jer .. mase dah nk sampai tu qimmie call aku.. dier risau kot.. (b,,thanks tau caring sangt pasal ijie).


.

seluar yang sama!