Monday, June 15, 2009

hari pertama sem baru di kolej

ketakutan ijie

hari nie mcam2 yg dah berlaku kat kolej.,

even kelas pun baru start
tapi ..
aku mcam sengal lagi..ntah laaa..mungkin aku still terkejot lagi kot.
pagi2 pukul 11 aku masuk kelas theory of food..
still ok laa sebab lectre nie ok sangt..
friendly n very sporting giler.
best laa jugak dapat lectre yg perangai mcam tue..
lectre tu fresh graduated uitm..
huuuhhh,,,
muder lagi,, plus chantek! aha!

pukul 1,, buat pertama kalinya aku masuk kitchen,.
woah,, memang laa takut giler time nie,, aku memang laa x der basic langsung!
tapi aku try jugak,,
aku tanamkan dalam hati if aku kener hentam ari nie
aku akan cool jer..
chef azizah,,
ok jugak.. very friendly!
tapi,,
lau student wat hal memang terok laa kener..
chef azizah nie pon kekadang wat aku kecot perot ngan telatah dier..
memang laa best,, tapi aku takut sangat ngan chef nie..
sebab aku agak terkejot laa biler ddier ader suruh student amik barang2..
yg takotnyer, chef nie guner kan bahasa standart.
maksud aku bahasa dalam industri nie laa
mampos aku!
periuk kuali sudip segala tu chef gunakan bahasa hotel!
ibu! time nie memang aku nigat ibu jer.
paling penting!
kelas chef nie kener diri 5 jam!
mati aku!
penat laa jugak tadi..
ye laa dah masok kitchen laa..

korang!
doakan la aku.. aku memang takot sangt!
esok pulak aku dah dapat baju kitchen,,ala2 chef!
x sabar nk pakai plus takot!